Sloneczna Chatka

Wpis

środa, 29 lutego 2012

Nowomowa

zycie miejskie

 

Z racji zawodu, jestem dosc wyczulona na terminy uzywane przez inne osoby, a w szczegolnosci przez osoby uprawiajace szlachetny zawod dziennikarski. Niedawno na stronie Gazety ukazal sie artykul o autostradzie A2, o udostepnieniu jej na Euro 2012 w stanie z lekka niewykonczonym oraz, co za tym idzie, o koniecznych zmianach w prawie, w celu umozliwienia jazdy po placu budowy. Autor artykulu piszac o ekspresowym trybie wprowadzenia ustawy uzyl stwierdzenia, ze wprowadzona zostanie ona, cytuje: 'bez wakacji prawnych'. Termin jak raz nowiutko wymyslony, jako ze lacinskie 'Vacatio legis' bynajmniej nie tlumaczymy jako 'wakacje prawne' - jesli juz ktos musi przetlumaczyc ten ogolnie znany termin, to funkcjonuje wersja 'proznowanie ustawy', a chodzi konkretnie o okres od uchwalenia ustawy do dnia w ktorym wchodzi ona w zycie.

Nie chce sie wyzlosliwiac i drazyc tematu prawnych i bezprawnych lub nieprawnych wakacji;-) w kazdym razie pozdrowienia dla kreatywnego autora, ale czasem lepiej uzyc istniejacego terminu, niz samemu kombinowac;-)

Szczegóły wpisu

Tagi:
Kategoria:
Autor(ka):
slonecznamamcia
Czas publikacji:
środa, 29 lutego 2012 10:29

Polecane wpisy